27 Aralık 2016 Salı

ALIŞVERİŞ

Alışveriş hem bayanların hem de erkeklerin en çok sevdiği bir etkinliktir.Daha çok bayanların bayılmış olduğu bir etkinliktir.
NEDEN ALIŞVERİŞ YAPILIR?
İnsanlar mağazalara sadece ürün satın almak için değil, değişik nedenlerden dolayı Alışveriş yapmaktadır:
•  Sosyalleşmek,
• Ürünün kişiye kazandırdığı anlam ve aidiyet duygusu,
• Statü göstergesi,
• Eğlenmek, farklı hazlar yaşamak, psikolojik rahatlama
Sosyalleşmek; İnsanlar Alışveriş mekânlarına bir sosyalleşme mekanı olduğu için gidiyorlar. Türkiye’de örnek olarak Akmerkez’deki Homestore mağazasının cafe’si gösterilebilir. Ayrıca Koton mağazalarının içindeki bar ve DJ ile de mağaza içi farklı eylemlerle bir sosyalleşmeye alternatif yaratılmaya çalışılmıştır.
Ürünün kişiye kazandırdığı anlam ve aidiyet duygusu; İnsanlar Alışveriş yaparken ürünü sadece işlevi nedeniyle değil, yüklendiği anlamı nedeniyle satın alıyorlar. Dolayısıyla Alışverişle sosyalleşmek ve aidiyet duygusunu geliştirmek istiyor. Mağazalar da başarılı olmaları için tüketicideki bu aidiyet beklentisini geliştirilmeleri gerekir.
Statü göstergesi; Alışveriş tüketicide bir statü göstergesi olmuştur. İnsanlar doğal ve toplumsal çevrelerine uyum gösterebilmek için, mal ve hizmetleri satın alırlar.
Çevremizin değişmesi ile birlikte ihtiyaçlarımız artabileceğinden de Alışverişe ihtiyaç duyulur
Eğlenmek, farklı hazlar yaşamak, psikolojik rahatlama; Çoğu zaman bir ihtiyacı gidermek için olmasa da Alışverişe çıkılmaktadır. Bu durumda sadece bu süreçten alınan zevkler ya da ihtiyaç olmasa bile satın alınan güzel bir ürüne sahip olmanın verdiği rahatlama nedeniyle Alışveriş yapılmaktadır.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder